Qué busques?

dilluns, 11 de novembre del 2013

Coca de forner de Xavier Barriga

Avui he tornat a fer coca de forner per celebrar que l'aniversari de l'Anna, però he provat una recepta diferent, la d'en Xavier Barriga. Aquesta és més la coca de forner tradicional mentre que l'altra que tinc publicada és més "abrioixada", el resultat: una coca boníssima per un esmorzar especial.
Ingredients
  • 500 g de farina panificable
  • 10 g de sal
  • 280 g d'aigua
  • 25 g d'oli
  • 10 g de llevat
  • 1cs matafaluga o anís verd
  • Per l'acabat: sucre i anís. Opcionalment també xocolata de cobertura.
Preparació
  1. Posem a la panificadora l'aigua, l'oli, la sal, la farina, la matafaluga i el llevat i amassem durant uns 12 minuts. Connectem el programa de masses pujades i el deixem acabar.
  2. A continuació, tallem la massa en dos trossos, els posem sobre el taulell enfarinat, els traiem l'aire, donem forma rectangular, fem dos plecs cap al centre (com si pleguéssim una carta), enrotllem i donem forma de xurro, tapem-los amb un drap i deixem fermentar fins que doblin el seu volum. També els podem tapar amb film i posar a la nevera fins l'endemà, que és el que vaig fer jo per poder coure les coques a primera hora.
  3. Tot seguit, o l'endemà, pre-escalfem el forn a 240º,  estirem la massa amb les mans donant forma de coca. Les posem en una safata de forn coberta amb paper sulfuritzat, untem les coques abundantment amb oli d´oliva i escampem sucre a dojo per sobre. 
  4. Jo en vaig fer una normal i l'altra farcida de xocolata: estirant-la més, escampant-hi xocolata fondant a trossets petits per sobre la meitat de la coca i tapant amb l'altra meitat. 
  5. Les deixem coure uns 12 minuts. Finalment quan surtin del forn hi tirem un rajolí d'anís per sobre.
Notes
  • La recepta original porta pinyons (que s'escampen per sobre just abans d'enfornar) i no porta matafaluga, jo he fet aquestes modificacions ja que així s'assembla més a les coques que m'encantaven de petita.
  • Un cop hem tirat l'anís podem posar 2 minuts més al forn amb el gratinador per acabar de caramelitzar, però vigilant que no es torri massa la coca i quedi seca.

1 comentari:

  1. Sembla deliciosa, Mone. M'has fet venir ganes de tornar a pillar el llibre del Barriga, ple de possibilitats. Petons!

    ResponElimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: