Qué busques?

dilluns, 22 de juliol del 2013

Pastes de te arrissades

Les pastes de te més típiques, però jo sempre havia fet la versió amb talla-pastes, mai amb mànega. Els ingredients son els bàsics de les pastes de mantega tot i que la proporció és diferent perquè ha de tenir una textura que vagi be amb la mànega pastissera. Les vaig dur de regal el dia de la Mare de Déu del Carme, a la tieta i l’avia. Queden molt boniques, però com sempre anem corrent no vaig poder fer la foto a la capsa totes ben posadetes..

les de cirera

les dobles farcides de melmelada
i les mitges llunes de xocolata es van quedar sense foto!
Ingredients
  • 250 gr farina
  • 185 gr mantega (a temperatura ambient o pomada)
  • 75 gr sucre glaç
  • 2 ous
  • 2 gotes extracte de vainilla o sucre vainillat
  • Per decorar: melmelada, xocolata de cobertura, cireres confitades i sucre glaç
Preparació
  1. Pre-escalfem el forn a 180º.
  2. Batem be la mantega amb el sucre glaç.
  3. Afegim els ous d’un en un, barrejant be a ma amb una espàtula. Podem acabar de batre be amb unes varilles a ma fins obtenir una crema de mantega ben uniforme.
  4. Afegim l’essència de vainilla (o el sucre vainillat) i la farina de mica en mica, barrejant be amb l’espàtula fins que quedi tot homogeni.
  5. Posem la massa a una mànega pastissera amb broquet arrissat i formem les pastes sobre una safata de forn coberta amb paper de cuinar: Rodones amb ½ cirera confitada, mitges llunes, allargades, rosquilles... deixant 1’5 cm de separació entre elles.
  6. Enfornem a 180º a mitja alçada uns 10’-13’ fins que agafin una mica de color.
  7. Traiem del forn i deixem refredar mentre enfornem la següent tongada, a mi me'n van sortir 2 safates.
  8. Quan les pastes son fredes les decorem: unes les vaig fer dobles farcides amb melmelada de llimona i gingebre i recobertes amb sucre glaç (espolsat amb un colador), les mitges llunes les vaig sucar amb xocolata fosa i les vaig posar a la nevera fins que es va endurir, després també les vaig recobrir amb sucre glaç.


Truquet: si un cop formades posem la safata a la nevera 30’ abans d’enfornar, queden molt millor de forma, més definides.
Dins d’una llauna aguanten bé alguns dies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: