Qué busques?

dilluns, 25 de novembre del 2013

Xarop (almívar) de xocolata

Sempre m’han desagradat els xarops que molts restaurants afegeixen a les postres, sovint demano que no m’hi afegeixin xarops (en cas que ho tinguin per costum), aquests additaments artificials espatllen els flams, gelats o puddings amb el seu gust tan poc natural. Avui tinc una recepta que inclou xarop o almívar de xocolata entre els ingredients, per això m’he decidit a fer-lo jo mateixa, és molt fàcil i d’aquesta manera en tindré al rebost per adornar postres sense espatllar-los ;o)) Us recomano que ho proveu.
Ingredients
  • 200 gr xocolata de cobertura negra
  • 200 cl aigua
  • 200 gr sucre blanc
  • 200 gr sucre morè
  • 1 beina de vainilla (o pasta de vainilla)
Preparació
  1. En un cassó posem l’aigua, els sucres i la vainilla. Fem un almívar fent-ho bullir 10’. Retirem del foc, retirem la beina de vainilla i afegim la xocolata trossejada, remenem fins que quedi ben dissolta, al final afinem amb unes varilles.
  2. Deixem refredar una mica i ja podem omplir l’ampolleta, biberó o pot on volem guardar el xarop. El que no fem servir el guardem a la nevera.


La mateixa recepta es pot fer només amb sucre morè, n’hi posaríem 400 gr.

Aquest xarop es pot utilitzar fred sobre un pastís, flam, broqueta de fruites... o calent sobre gelat.
Al refredar-se espessa, per tornar a la textura més fluida només cal posar-lo 5-10'' al microones.

1 comentari:

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: